Organic vs Direct Traffic: Ποιο είναι καλύτερο;

Organic vs Direct Traffic: Ποιο είναι καλύτερο;

Είναι το Direct Traffic καλύτερο από το Organic;

Σε προηγούμενο άρθρο μας, αναλύσαμε το τί είναι το Organic Traffic και γιατί είναι τόσο σημαντικό για τις επιχειρήσεις στο 2022. Σε αυτό το άρθρο, θα εξηγήσουμε τι είναι το Direct Traffic, γιατί είναι απαραίτητο για τις επιχειρήσεις, και το τέλος θα συγκρίνουμε τα δύο είδη επισκεψιμότητας για να δούμε ποιο είναι καλύτερο.

Τι είναι το Direct Traffic;

Το Direct Traffic αναφέρεται στο πόσοι χρήστες επισκέπτονται το site σας μέσω διεύθυνσης URL απευθείας από τα προγράμματα περιήγησής τους. Όσον αφορά το Google Analytics (GA), είναι η επισκεψιμότητα που έχει φτάσει στο website σας χωρίς πηγή ή άλλα δεδομένα.

Πολλές φορές, όταν το GA δεν βρίσκει δεδομένα σχετικά με την πηγή επισκεψιμότητας, αποδίδει τις περιόδους σύνδεσης στο Organic Traffic. Οι περιπτώσεις στις οποίες μιλάμε για Direct Traffic είναι οι εξής:

  1. Η μη αυτόματη εισαγωγή URL και σελιδοδείκτες από συχνούς χρήστες
  2. Η εναλλαγή από έναν ασφαλή σύνδεσμο σε μια ιστοσελίδα https σε μια μη ασφαλή ιστοσελίδα HTTP
  3. Όταν ο κωδικός παρακολούθησης GA λείπει ή είναι προβληματικός
  4. Η είσοδος σε μια ιστοσελίδα από έγγραφα εκτός ιστού όπως έγγραφα Word, PowerPoints, Excel, pdf κ.λπ.
  5. Social Media που δεν αποδίδονται πηγές όπως email, Whatsapp, Skype, SMS, Facebook Messenger

Προκειμένου να συγκρίνουμε τα δύο είδη επισκεψιμότητας, πρέπει να τα αξιολογήσουμε βασισμένοι σε 3 κριτήρια. Αυτά είναι ο τρόπος αναζήτησης στο internet, ο “σύνδεσμος παραπομπής” (referrer), και η συχνότητα εισόδου των επισκεπτών/χρηστών.

Μηχανή αναζήτησης vs URL

Οι επιχειρήσεις μετρούν την επισκεψιμότητά τους με βάση τον τρόπο με τον οποίο οι επισκέπτες μπαίνουν στην σελίδα τους. Στο Organic Traffic, οι επισκέπτες αναζητούν μια λέξη ή φράση και βρίσκουν ένα website στα αποτελέσματα. Όταν κάνουν κλικ στον σύνδεσμο (link) του website, ενισχύουν αυτόματα το Organic Traffic της σελίδας.

Αντιθέτως, το Direct Traffic προέρχεται από επισκέπτες που πληκτρολογούν τη διεύθυνση URL ενός website απευθείας στο πρόγραμμα περιήγησής τους. Ουσιαστικά, τέτοιου είδους επισκέπτες αυτοί γνωρίζουν ακριβώς τι θέλουν να δουν.

Στην προκειμένη περίπτωση, και τα δύο είδη επισκεψιμότητας είναι εξίσου σημαντικά για την online αποδοτικότητα των εταιρειών, καθώς το καθένα προσφέρει μια διαφορετική μέθοδο προσέλκυσης νέων και υφιστάμενων πελατών στο website τους. Επομένως, δεν μπορούμε να ορίσουμε εδώ κάποιο ως το καλύτερο.

Σύνδεσμοι “παραπομπής” (referrers)

Ένας σύνδεσμος παραπομπής (referrer) είναι ένα άτομο, website ή μηχανή αναζήτησης που στέλνει επισκέπτες σε έναν συγκεκριμένο website. Στο Organic Traffic, ο σύνδεσμος παραπομπής είναι μια μηχανή αναζήτησης επειδή παρέχει τον σύνδεσμο (link) προς το website.

Από την άλλη, στο Direct Traffic ο σύνδεσμος παραπομπής μπορεί να είναι ένα άτομο που λέει στον επισκέπτη να επισκεφτεί το website, ή ο επισκέπτης έχει αποθηκευμένη τη διεύθυνση URL και δεν υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής.

Επειδή τα websites δεν μπορούν να αναγνωρίσουν και να μετρήσουν αυτά τα συμβάντα, οι παραπομπές του Direct Traffic είναι συνήθως άγνωστες. Οπότε, στην συγκεκριμένη περίπτωση υπερτερεί το Organic Traffic.

Νέοι και πιστοί online επισκέπτες

Βάσει παραπομπών, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ μπορούν συνήθως να υποθέσουν ότι οι “οργανικοί επισκέπτες” είναι νέοι πελάτες, ενώ οι “άμεσοι” είναι επανερχόμενοι/επαναλαμβανόμενοι. Δεδομένου ότι το Organic Traffic προέρχεται από μηχανές αναζήτησης, είναι πιθανό οι επισκέπτες να αναζητούν κάτι που θέλουν ή χρειάζονται και βρίσκουν τον website “φυσικά” στα αποτελέσματα. Η συντριπτική πλειοψηφία των websites μπορούν ακόμη και να αναλύσουν ποιες λέξεις-κλειδιά έψαξε ένας επισκέπτης για να μεταβεί στη σελίδα.

Από την άλλη πλευρά, οι επισκέπτες τύπου Direct Traffic, γνωρίζουν ήδη τη διεύθυνση URL ή την έχουν αποθηκευμένη στο πρόγραμμα περιήγησής τους. Eπομένως είναι πιο συχνοί επισκέπτες, καθώς έχουν επισκεφτεί τη σελίδα στο παρελθόν. Άρα, στο κομμάτι της συχνότητας επισκεψιμότητας, έχει ένα μικρό προβάδισμα το Direct Traffic.

Εν ολίγοις

Όπως διαπιστώνουμε από τα προαναφερθέντα, τόσο το Organic, όσο και το Direct Traffic είναι απαραίτητα για την αποδοτικότητα ενός website. Παρόλο που υπερτερεί το ένα έναντι του άλλου σε ορισμένα κριτήρια, οι διαφορές είναι μικρές. Οπότε, εάν μια επιχείρηση θέλει να βελτιστοποιήσει τις δυνατότητες του website της, πρέπει να λάβει υπόψη και τους δύο τύπους επισκεψιμότητας.

Εάν από μόνοι σας δεν μπορείτε να ειστε συνεπείς λόγο περιορισμένου χρόνου και ψάχνετε κάποιον εξειδικευμένο επαγγελματία για τακτική δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου για την επιχείρησή σας, μπορούμε να το κάνουμε εμείς για εσάς και θα δείτε άμεσα εξαιρετικά αποτελέσματα στο Organic Traffic!

Μπορείτε να δείτε τις υπηρεσίες μας και πληροφορίες για την Content Marketing εταιρεία μας κάνοντας κλικ εδώ. Μπορείτε επίσης να προγραμματίσετε μια δωρέαν 30λεπτη συμβουλευτική κλήση μαζι μας κάνοντας κλικ εδώ.

Πηγές: UseInsider / Indeed

Τελευταία Νέα

Κατεβάστε την εφαρμογή μας

Phaedon Wallace

Τελειόφοιτος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΠΑΔΑ με κατεύθυνση Marketing και αρθρογράφος στο Business Review Greece. Αρθρογραφεί με τετραετή εμπειρία κυρίως για θέματα productivity, marketing και ψυχολογίας. Επιπλέον, διαθέτει εμπειρία σε social media management και SEO. Κατέχει πτυχία Αγγλικών, Γερμανικών και Ιταλικών. Είναι ένας άνθρωπος που του αρέσει η αναζήτηση, αναγνωρίζει την σημασία της ψυχικής υγείας, του αρέσει η ομαδική δουλειά, είναι υποστηρικτικός και δεν παύει να εξελίσσεται τόσο στην επαγγελματική του σταδιοδρομία, όσο και στην καθημερινή του ζωή.